Perjalanan ke HUSM Catatan 12

Bagaimana kesudahan tak boleh tidur

Petang memang tak boleh tidur ramai pelawat saudara mara datang. Rancak berbual menjelaskan tentang masalah yang saya hadapi dan rawatan yang dijalankan.

Malam tiada pelawat dibenar datang oleh anak sulung saya Fazliati seorang guru dan suaminya Ramzul jururera elektrik dengan alasan saya dah masuk tidur.

Selepas makan malam saya makan ubat tambahan lyrica  yang saya ambil sebelum operation dengan kebenaran Dr Halim di samping ubat-ubat lain yang dibekal Dr Halim termasuk steroid dgn dose 8 biji 2 kali sehari setelah tak ambil tengaharinya kerana ptogram A iaitu 8 biji 3 kali sehari habis 24 biji.

Peranan lyrica 75 mg yang perlu diambil waktu malam ialah mengurangkan tegangan saraf dan boleh mrnyebabkan mengantuk. Sebab itu malam itu saya dapat tidur nyenyak seoerti biasa di rumah sendiri ditemani isteri dan ibu di ruang tamu tingkat bawah kerana dah tak nak lagi naik bilik bila terpaksa turun kerana terlalu ramai saudara mara terdekat datang petangnya. Selesai masalah tidur.

Sambung ke Catatan 13

One thought on “Perjalanan ke HUSM Catatan 12

Leave a Reply

